ראשי > 1969, אורוגואי - Uruguay > אבא (אבי) קושניר – Abel Kuszner

אבא (אבי) קושניר – Abel Kuszner

abel_kushner.jpg 


בן יעקב הכהן ז"ל וחנה. נולד ביום י"ג בתמוז תש"י (28.6.1950) במונטוידאו שבאורוגואי ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1963. אבא למד בבית-הספר היסודי ע"ש ח.נ. ביאליק במונטוידאו וסיים לימודיו בתלמוד תורה 'מחזיקי הדת' במונטוידאו. מילדותו היה חבר בתנועת 'הנוער הציוני' ואף למד אידיש והתעמק בלימודי הדת היהודית. אבא היה תלמיד טוב והצליח בלימודיו. כעבור שנה לעליתו ארצה החליטה המשפחה לחזור לאורוגואי שם נפטר אביו של אבא. במונטוידאו עבד כרוכל במשך שנתיים, אך רצונו לשוב ולחיות בישראל התגבר בו מיום ליום, ובהיותו בן 17 עלה בגפו לישראל והשאיר אחריו באורוגואי את אימו האלמנה.
אבא גויס לצה"ל בחודש מרץ 1968 והתנדב לשרת בנח"ל. לאחר הטירונות נשלח לקיבוץ "עין השלושה", שם שרת עד יומו האחרון. ביום כ"ח באדר תשכ"ט (18.3.1969) נפטר טוראי אבא בעת שירותו והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שבקיבוץ עין השלושה. הוא השאיר אחריו אם ושני אחים: אח תאום סימון והאח הגדול מריו.

:קטגוריות1969, אורוגואי - Uruguay
  1. דייגו קושניר
    מאי 16, 2008 ב- 7:52 pm

    שלום אני הבן של שימעון קושניר אבא שלי היה אח התאום של אבא (אבי) קושניר
    יש בידי תמונה שלו (אבי קושניר) שסרקתי למחשב לפני שהוא נפטר…
    אבא (אבי) ו אבא שלי עלו לארץ יחד ואחרי שאבי נפטר אבא שלי חזר לאורוגוואי ולפני כמה שנים עלינו לארץ שוב ומאז אני רוצה לשים תמונה שלו בכול האתרים שקשורים ליום הזיכרון..
    אני מעוניין לשים את התמונה שלו באתר איך אני עושה זאות??

  2. איזידור שייקובסקי
    יוני 16, 2008 ב- 12:09 pm

    תודה על היוזמה של האתר "יזכור"
    היתה לי היכרות קצרה עם אבא(אבי) כשהיינו ילדים.
    אבא, שמעון ואני שרנו במקהלה של ילדים, יחד עם רב שהגיע מבואנוס אירס, לקראת החגים היהודים.
    מדובר על שנות השישים המוקדמות.
    זוכר את ההרגשה הקשה כששמעתי שמת.
    שיהיה זכרו ברוך.

    איזידור

  3. דייגו קושנר
    מאי 4, 2014 ב- 6:42 pm

    איזידור שלום,
    בצער רב צריך לעדכן את הפוסט על אבי, "בן יעקב הכהן ז"ל וחנה ז"ל "
    תודה…
    דייגו

    • אוגוסט 3, 2014 ב- 9:34 pm

      דיאגו שלום. שמי מישל קושניר (KUSNER), גם מאורוגואי. היה לאבא שלי יעקב בני דודם בשם שמעון ומריו קושניר (הם כתבו את זה KUZNER או KUSZNER), אבל לא שמעתי על אבי (אולי כי נולדתי ב-1963). לדעתי יש רק משפחה אחת באורוגואי בשם הזה…יש סיכוי שאנו משפחה. תבדוק עם משפחתך אם מכירים את יעקוב, קרלוס ואווה קושניר. תודה, מישל קושניר

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

